"Rhythm is just a *click* away!"
Japończycy mają talent do tworzenia gier . . . lub dziwnych rzeczy. . . często tworząc dziwne gry, za to ich w końcu kochamy. Znani przede wszystkim z gier RPG utworzyli wzorzec gier których styl, jest nie do podrobienia. Ciekawym przypadkiem w takiej sytuacji byłaby gra zręcznościowa, w której jeżeli nie chcemy, nie ujrzymy na oczy niczego co wskazywałoby na japońskie odwołania, pomimo że takowych jest pełno.
Osu, gra stworzona przez zamieszkałego w Japonii, Australijczyka, Deana Herberta to opierający się na szybkiej reakcji gracza "clicker" którego rozgrywka polega na zsynchronizowanym z muzyką, stukaniu pojawiających się na ekranie okręgów.
Największy sukces Osu! odniosło właśnie w Kraju Kwitnącej Wiśni, co nie oznacza że tylko tam gracze uwielbiają pocić się, grając w mapy w rytm ulubionych kawałków. Obecnie gra posiada prawie 10 milionów zarejestrowanych użytkowników z średnio ponad 15 tysiącami będącymi aktualnie w grze. Co sprawiło że, tak prosta z założenia, posiadająca swoje lata gra odnosi taki sukces? Społeczeństwem graczy ta gra stoi a tym przypadku, ludzie zainteresowani Osu to paliwo napędowe które nie zamierza się wyczerpać.
Osu początkowe daje do dyspozycji zaledwie 0.0001 promila wszystkich map i dość surowy interfejs który bądź co bądź, zapewnia już niezłą grywalność. Pierwsze mapy powinny zaznajomić gracza z wszystkimi formami zdobywania punktów. Oprócz pojawiających się kółek które trzeba w odpowiednim momencie zbić, do dyspozycji zostały oddanie także "slidery" które są formą odcinka który trzeba odpowiednio przeciągnąć oraz "spinnery" które polegają na jak najszybszym wykręceniu kursorem wielu okręgów. Nie jest to jednak jedyny tryb gry. Aby rozgrywka nie była przez cały czas identyczna, Osu oferuje również tryb ograniczający się do klikania w odpowiednim momencie dwóch przycisków, uważnie obserwując kolor nadciągających kulek, tryb polegający na zbieraniu nadlatujących owoców, rozgrywkę przypominającą hybrydę Guitar Hero i pianina, a wszystko w rytm znanych utworów.
Dlaczego to właśnie Osu jest moim zdaniem najlepszą grą muzyczną? Miliony lub setki milionów możliwości i pełne pole do popisu dla ambitnych graczy. Chcielibyście aby motywem przewodnim waszego interfejsu była wasza ulubiona seria? Nie ma problemu ponieważ baza "skinów" jest nieograniczona a ich codzienny napływ wynika z bardzo łatwiej edycji. Wystarczy kilka odpowiednich zdjęć i otworzenie folderu gry i nawet początkujący gracz stworzy sobie takie "theme" jakie sobie zapragnął, aby tylko wynieść z gry jak najwięcej przyjemności.
Nie można zapomnieć również o tym, czym ta gra stoi czyli całej bazie map/piosenek. Wiele gier rytmicznych cierpi na ograniczenie ze strony twórców gdzie gracze mogą korzystać tylko z kilku wybranych przez twórców poziomów. Na szczęście tutaj, mapa utworzona przez gracza zostaje sprawdzona i jeżeli tylko nie posiada błędów/ułatwiaczy lub innych mankamentów to szybko trafia do puli rankingowej, będącej dostępnej dla każdego.
Stęsknieni za ulubionym zespołem. openingiem z anime lub soundtrackiem z gry? Być może jest to zbytnie gloryfikowanie tej gry lecz, często mam wrażenie jakby tu naprawdę można było znaleźć wszystko. Mapy są sortowane według gatunku muzycznego, poziomu trudności, lub daty wypuszczenia. Sama ich instalacja ograniczana się do kliknięcia pobranego pliku, po połowie sekundy nasza mapa jest gotowa do ogrywania.
Skoro już o poziomie trudności wspomniałem. . . O ile najczęściej pierwsze dwa szczeble mapy to łatwizna z którą powinni sobie poradzić nawet początkujący gracze, tak schody zaczynają się od kolejnych leveli. Masa kółek do kliknięcia, błyskawiczne przeskoki i wymagająca idealnego podejścia ocena S. Wszystkie te składowe wprawiają osoby grające w niezły zawrót głowy. Nie jest to gra łatwa, nawet na bardziej przystosowanym do niej, tablecie graficznym a jedynym sposobem na uzyskanie dobrego wyniku na wyższych poziomach trudności jest robienie tak zwanych "pamięciówek", w końcu przy "entym" podejściu damy radę zapamiętać mapę.
Gra jest w 100% darmowa bez jakichkolwiek mikropłatności po za dobrowolnym zapłaceniem datku co poskutkuje zostaniem oficjalnym supportem.
Osu może pobrać TUTAJ wraz z wszystkimi dostępnymi mapami.
Osu, gra stworzona przez zamieszkałego w Japonii, Australijczyka, Deana Herberta to opierający się na szybkiej reakcji gracza "clicker" którego rozgrywka polega na zsynchronizowanym z muzyką, stukaniu pojawiających się na ekranie okręgów.
Największy sukces Osu! odniosło właśnie w Kraju Kwitnącej Wiśni, co nie oznacza że tylko tam gracze uwielbiają pocić się, grając w mapy w rytm ulubionych kawałków. Obecnie gra posiada prawie 10 milionów zarejestrowanych użytkowników z średnio ponad 15 tysiącami będącymi aktualnie w grze. Co sprawiło że, tak prosta z założenia, posiadająca swoje lata gra odnosi taki sukces? Społeczeństwem graczy ta gra stoi a tym przypadku, ludzie zainteresowani Osu to paliwo napędowe które nie zamierza się wyczerpać.
Osu początkowe daje do dyspozycji zaledwie 0.0001 promila wszystkich map i dość surowy interfejs który bądź co bądź, zapewnia już niezłą grywalność. Pierwsze mapy powinny zaznajomić gracza z wszystkimi formami zdobywania punktów. Oprócz pojawiających się kółek które trzeba w odpowiednim momencie zbić, do dyspozycji zostały oddanie także "slidery" które są formą odcinka który trzeba odpowiednio przeciągnąć oraz "spinnery" które polegają na jak najszybszym wykręceniu kursorem wielu okręgów. Nie jest to jednak jedyny tryb gry. Aby rozgrywka nie była przez cały czas identyczna, Osu oferuje również tryb ograniczający się do klikania w odpowiednim momencie dwóch przycisków, uważnie obserwując kolor nadciągających kulek, tryb polegający na zbieraniu nadlatujących owoców, rozgrywkę przypominającą hybrydę Guitar Hero i pianina, a wszystko w rytm znanych utworów.
Dlaczego to właśnie Osu jest moim zdaniem najlepszą grą muzyczną? Miliony lub setki milionów możliwości i pełne pole do popisu dla ambitnych graczy. Chcielibyście aby motywem przewodnim waszego interfejsu była wasza ulubiona seria? Nie ma problemu ponieważ baza "skinów" jest nieograniczona a ich codzienny napływ wynika z bardzo łatwiej edycji. Wystarczy kilka odpowiednich zdjęć i otworzenie folderu gry i nawet początkujący gracz stworzy sobie takie "theme" jakie sobie zapragnął, aby tylko wynieść z gry jak najwięcej przyjemności.
Nie można zapomnieć również o tym, czym ta gra stoi czyli całej bazie map/piosenek. Wiele gier rytmicznych cierpi na ograniczenie ze strony twórców gdzie gracze mogą korzystać tylko z kilku wybranych przez twórców poziomów. Na szczęście tutaj, mapa utworzona przez gracza zostaje sprawdzona i jeżeli tylko nie posiada błędów/ułatwiaczy lub innych mankamentów to szybko trafia do puli rankingowej, będącej dostępnej dla każdego.
Stęsknieni za ulubionym zespołem. openingiem z anime lub soundtrackiem z gry? Być może jest to zbytnie gloryfikowanie tej gry lecz, często mam wrażenie jakby tu naprawdę można było znaleźć wszystko. Mapy są sortowane według gatunku muzycznego, poziomu trudności, lub daty wypuszczenia. Sama ich instalacja ograniczana się do kliknięcia pobranego pliku, po połowie sekundy nasza mapa jest gotowa do ogrywania.
Skoro już o poziomie trudności wspomniałem. . . O ile najczęściej pierwsze dwa szczeble mapy to łatwizna z którą powinni sobie poradzić nawet początkujący gracze, tak schody zaczynają się od kolejnych leveli. Masa kółek do kliknięcia, błyskawiczne przeskoki i wymagająca idealnego podejścia ocena S. Wszystkie te składowe wprawiają osoby grające w niezły zawrót głowy. Nie jest to gra łatwa, nawet na bardziej przystosowanym do niej, tablecie graficznym a jedynym sposobem na uzyskanie dobrego wyniku na wyższych poziomach trudności jest robienie tak zwanych "pamięciówek", w końcu przy "entym" podejściu damy radę zapamiętać mapę.
Gra jest w 100% darmowa bez jakichkolwiek mikropłatności po za dobrowolnym zapłaceniem datku co poskutkuje zostaniem oficjalnym supportem.
Osu może pobrać TUTAJ wraz z wszystkimi dostępnymi mapami.